• Jogas Studija Vinyasa

Nodarbības grūtniecēm darba dienās un brīvdienās

Updated: Jul 2

Vairs jau nav noslēpums, ka regulāras fiziskas nodarbības uzlabo ne tikai fizisko, bet arī garīgo veselību. Tieši tāpēc, mēs jogas studija Vinyasa, radām iespēju jogot ikvienam, kurš to vēlas darīt- arī grūtnieces.

Joga grūtniecības laikā ir saudzīgs veids, lai uzturētu sevi labā fiziskajā formā, lai relaksētos un, protams, arī lai sagatavoties gaidāmajām dzemdībām un veicinātu mazuļa veselību.



Kas Tev būtu jāzina par jogu grūtniecēm?

Protams, jogas nodarbības grūtniecības laikā veicina ne tikai mazuļa veselību, bet arī jaunās topošās mammas veselību.


Joga grūtniecēm tapāt kā citas pirmsdzemdību nodarbības ir daudzšķautnaina prakse. To veido ne tikai fiziski un elpošanas vingrinājumi, bet arī garīgo veselību veicinoši uzdevumi.

Pētījumi liecina, ka joga grūtniecēm ir droša, un tā:

  • Uzlabo miega kvalitāti;

  • Samazina stresu un bailes;

  • Uzlabo garastāvokli;

  • Veicina ikdienā un dzemdībās svarīgo muskuļu grupu spēku, izturību un elastību;

  • Mazina sāpes muguras jostas dāļā, mazina galvas sāpēs, sliktu dūšu un elpas trūkumu.

Ne mazāk svarīgi ir tas, ka jogas nodarbībās grūtniecēm jaunās topošās māmiņas var satikt viena otru un dalīties savā pieredzē.


Vai joga grūtniecēm var būt arī pirmā jogas pieredze mūžā?

Viennozīmīgi “jā”. Tev nav jābūt jogas ekspertei, lai apmeklētu pirmsdzemdību nodarbības. Tomēr pirms savas pirmās jogas nodarbības noteikti aprunājies ar savu ārstu.


Kāda būs šī nodarbība grūtniecēm?

Nodarbības laikā Tu apzināti elposi. Jogas skolotājs tev ieteiks koncentrēties uz lēnām un dziļām elpām. Šādas apzinātas, lēnas un dziļas elpošanas apgūšana, Tev palīdzēs vadīt savu elpu gan grūtniecības , gan dzemdību laikā.


Nodarbības laikā Tu saudzīgi kustēties un pastiepsies, lai attīstītu ķermeņa izturību, spēku, lokanību un līdzsvara izjūtu. Šo fizisko īpašību attīstīšana Tev palīdzēs labāk justies ne tikai grūtniecības un dzemdību laikā, bet arī veicinās Tavu atlabšanu pēcdzemdību periodā.


Noslēgumā Tu noteikti relaksēsies, lai atpūtinātu ne tikai muskuļus, bet arī lai atgrieztos pie sirds ritma un elpošanas ritma miera stāvoklī. Jogas skolotājs Tev ieteiks ieklausīties savā elpā, pievērst uzmanību savām sajūtām, domām un emocijām, lai radītu apzinātu stāvokli un radītu iekšēju mieru.


Kas Tev būtu jāievēro jogas nodarbību laikā?

Lai pasargātu sevi un gaidāmo mazuli, Tev vajadzētu:

  • Aprunāties ar savu ārstu. Tev jābūt drošai, ka ārsts Tev atļauj apmeklēt jogas nodarbības grūtniecēm;

  • Ja nodarbības laikā nespēj “normāli” runāt, iespējams, Tu dari par daudz, un Tev ir nepieciešams samazināt slodzi vai atpūsties;

  • Nodarbojies ar jogu labi vēdinātās telpās un neaizmirsti ikdienā regulāri un pietiekošā daudzumā dzert ūdeni;

  • Kad veic jogas vingrinājumus, izvairies no gulšanās uz vēdera vai muguras. Kā arī izvairies no pozām, kurās jāatliecas vai jāsavērpj mugurkauls visā garumā. Tu drīksti savērpt mugurkaulu kakla un krūškurvja daļā. Neveic arī spēcīgus abdominālās (vēdera) muskulatūras vingrinājumus.

  • Ja nepieciešams, izmanto jogas palīglīdzekļus- bolsterus, blokus un jostas. Nebaidies jautāt palīdzību savam jogas skolotājam;

  • Nedari par daudz. Pievērs uzmanību savam ķermenim un sajūtām. Stiepjoties dari to tikai tik daudz, cik daudz Tu to darīji pirms grūtniecības. Ja jūti diskomfortu vai Tev parādās citas sūdzības, noteikti aprunājies ar savu jogas skolotāju un sazinies ar savu ārstu.

Lai iedrošinātu Tevi, lūk, mūsu pasniedzēju Elīnas un Lāsmas pieredzes un sajūtu stāsti par jogas nodarbībām grūtniecēm.


Elīnas stāsts

Esmu jogas pasniedzēja màjīgajà jogas studijà Vinyasa. Pasniedzu jogu pieaugušajiem un bērniem. Šobrīd esmu bērniņa gaidībās, un man ir šī brīnišķīgā iespēja pasniegt jogu citām māmiņām šajā brīnišķīgajā gaidību laikā. Pat nevaru aprakstīt cik tas ir brīnumaini un skaisti, šīs sajūtas ko caur sevi varu nodot citām mammām, pielāgojot katru asanu, katru kustību un katru elpas vilcienu. Izprotot un sajūtot pati caur sevi, savu ķermeni un mazuli ik katru kustību-zinu kā to pielāgot māmiņām šajā īpašajā laikā, lai sniegtu maksimālu labsajūtu mammai un mazulim. Katru nodarbību mēs sākam ar elpošanas vingrinājumiem, kas vēlāk noderēs arī dzemdībās, izveidojam saikni ar mazuli un noskaņojamies nodarbībai. Turpinām ar lēnu iesildīšanos- izvingrinām kakla un plecu daļu, kā arī plaukstas un pēdu locītavas. Tāpat stiprinām roku, kāju un sēžas muskuļus, kas noderēs gan dzemdībās, gan vēlāk auklējot mazuli. Izvingrinām iegurni, pastrādājam ar līdzsvaru un attīstām vispārēju ķermeņa izturību. Nodarbības beigās seko relaksācija visam ķermenim. Tāpat nevar aizmirst par iespēju šeit satikt citas mammas un padalīties ar sajūtām gaidību laikā un pakomunicēt par aktuālajiem jautājumiem. Esmu patiesi pateicīga par šo iespēju savā gaidību laikā pasniegt šīs nodarbības citām māmiņām! Ļoti priecāšos, ja atnāksi un izbaudīsi nodarbību kopā ar mani un citām māmiņām!


Lāsmas stāsts

Bērniņš jūt to, ko jūt māmiņa. Mana pieredze ir, ka grūtnieču joga palīdz nomierināt prātu un koncentrēties uz elpošanu, kas ir ļoti noderīgi dzemdību laikā. Tas ir ļoti nozīmīgs un grūts process gan mammai, gan bērniņam, tāpēc ir svarīgi apgūt elpošanas tehnikas un būt saskaņā ar savu ķermeni, lai vieglāk pārvarētu šo posmu un ļautu bērniņam droši nākt pasaulē.

Izmantotā literatūra

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/pregnancy-week-by-week/in-depth/prenatal-yoga/art-20047193

https://www.whattoexpect.com/pregnancy/prenatal-yoga/



0 views

SEKO MUMS

  • Facebook - White Circle

​© 2015-2019 Jogas Studija Vinyasa, SIA Kul Web