Ashtanga joga

_MG_7412

Ja vēlies būt līdzsvarots, stiprs, lokans, vesels un ar skaidru prātu, tad Ashtanga joga ir domāta Tev.

Pirms Ashtanga jogas cilvēki sev bieži vaicā: “Vai es to spēšu izdarīt? Vai man tas nebūs par grūtu? Vai tas ir domāts man?”

Taču jebkurš var sākt nodarboties ar Ashtanga jogu. Atnākot uz mūsu studiju, Jūs varat izvēlēties sev atbilstošu nodarbību: Ashtanga joga iesācējiem vai Ashtanga joga Half Primary Series.

Ashtanga joga ir dinamiska jogas prakse, kurā mēs pielietojam apzinātu elpošanu (Ujjayi) savienojumā ar kustību. Kustības savienošanu ar elpu sauc par Vinyasu. Dinamikas un pareizas elpas rezultātā rodas spēcīgs iekšējais siltums.

Nodarbības mums palīdz domāt skaidrāk, piedzīvojam unikālu mieru un enerģizējam sevi, kā arī vienlaikus uzlabojam savu dzīves kvalitāti.

Ashtanga joga māca mums pazemību un pacietību. Regulāri nodarbojoties ar Ashtanga jogu, mainās cilvēku dzīves uztvere un ēšanas paradumi. Tas nenotiek vienā dienā, cilvēks pie tā nonāk pamazām. Tā ir mācība, kuru nav iespējams saprast uzreiz, nopērkot abonementu vienam mēnesim. Tā māca paskatīties uz sevi no malas un nolikt savu ego malā.

Ashtanga joga vienmēr balstās uz indivīdu, tas ir kā personīgs ceļojums, kurā nav nedz sacensība, nedz salīdzināšana. Ashtanga joga nav reliģija, bet gan ceļš uz sevis fizisku un emocionālu pilnveidošanu.

Ashtanga joga ir klasiska jogas sistēma ar kuru sākotnēji dalījās Sri K. Pattabhi Jois no Mysore Indijā. Šobrīd šīs zināšanas tālāk nodod Pattabhi mazdēls Sri Sharath Jois Ashtanga jogas institūtā Indijā.

Viss, kas Jums ir nepieciešams, atrodoties uz jogas paklājiņa, ir patiesa zinatkāre un atvērts prāts. Aicinām Jūs to izbaudīt!

Ashtanga Vinyasa joga iesācējiem

Uz šo nodarbību tiek laipni aicināti cilvēki bez priekšzināšanām par jogu vispār, kā arī bez vecuma (izņemot bērnus līdz 12 gadiem) ierobežojumiem. Jums nav jābaidās no tā, vai esat pietiekoši lokans vai stiprs.

Nodarbības gaitā mēs iepazīsim Ashtanga jogas pamatprincipus. Sākumā iemācīsimies kā pareizi pielietot Udžaji elpu (Ujjayi breath), tad soli pa solim skolotāja drošā uzraudzībā pakāpeniski mācīsimies pozu (āsanu) secību. Sinhronizēsim kustību gan ar ieelpu, gan ar izelpu, ko sauc par Vinyasu. Nodarbība būs lēnā tempā, bez sarežģītām pozām. Palīdzēsim ar padomu kā ieiet un iziet no pozas, kā noturēt līdzsvaru un kā nenodarīt pāri sev un savam ķermenim.

Pakāpeniski to visu apgūstot, ar laiku skolotājs aicina pāriet uz nākamā līmeņa nodarbību, ko sauc par Ashtanga joga Half Primary vai Pašprakse (Self Practice). Nodarbības ilgums Ashtanga Vinyasa iesācējiem ir no 45 – 60 minūtēm.

Ashtanga joga (Half Primary Series)

Šī nodarbība paredzēta tikai jogotājiem ar iepriekšēju Ashtanga jogas pieredzi.

Šajā nodarbībā mēs apgūsim Vinyasa tehniku, kas ir sinhronizēta kustības savienošana ar elpu. Vinyasa rada ķermenī iekšējo siltumu, sākas svīšanas process, no organisma izvadās toksīni, uzlabojas asinsrite un prāts kļūst skaidrs. Jogas prakse kļūst viegla un gracioza, ko varētu salīdzināt ar ritmisku deju.

Izmantosim arī metodi, ko sauc par Tristana. To veido Ujjayi elpa (elpošanas tehnika), Asana (pozas) un Drishti (koncentrēšanās punkti). Izmantojot šo metodi, jogotāji attīsta dziļu izpratni pār iekšējām sajūtām, emocijām un prātu. Šis process ir viena no galvenajām iezīmēm, kas atdala Ashtanga jogu no citiem jogas virzieniem. Nodarbības ilgums ir 90 minūtes.

Ashtanga Vinyasa Self Practice (Pašprakse)

Self Practice/Mysore Style vai Pašprakse ir tradicionāls veids kā mācīties Ashtanga Vinyasa jogu.

Pašprakses nodarbībā students darbojas patstāvīgi, sev piemērotā tempā un elpā, neatkarīgi no citiem. Students koncentrējas uz savu, nevis skolotāja balss ritmu. Skolotājs staigā pa jogas zāli un pievērš uzmanību katram jogotājam atsevišķi, nodrošinot individuālu apmācību un palīdzību, kā arī pielāgojot praksi katram studentam. Šādā veidā darbojoties atbilstoši katra individuālajam vajadzībām,  viens pret vienu ar skolotāju, ir iespējams attīstīt drošu un piepildītu praksi. Studenti ar dažādiem pieredzes ilgumiem, atrodoties vienlaicīgi vienā telpā, praktizē kopā katrs pēc savām spējām, saņemot atbalstošu grupas enerģiju. Pašprakses nodarbības ar laiku ļauj katram izjust savu praksi dzīļākā, meditatīvā līmenī.

Prakses laikā tiek izpildīta konkrēta pozu (āsanu) secība, kas pakāpeniski kļūst garāka un ar laiku arī sarežģītāka.

Apgūstot Udžaji elpu (Ujjayi breath), pozu (āsanu) secību un pareizi izprotot kustības savienošanu ar elpu, students iegūst brīvību praktizēt jebkurā vietā un laikā, piem. mājās vai ceļojot.

Pasniedzēja: Petra Pakārkle

Izlasi: Kas jāņem vērā pirms dodies uz Ashtanga jogas nodarbību